ds. Elly Wisselink

zondag 9 januari 09:30 - 10:30
Van Dedemkerk - Hoofdvaart 5, 7701 JE Dedemsvaart

Lees hier  onze Nieuwsbrief voor deze zondag.

1e collecte: Diaconie.
2e collecte: Plaatselijk Kerkelijk Werk..
3e collecte: Kindercollecte - Mission Possible helpt jonge vrouwen die verslaafd zijn of slachtoffer zijn van huiselijk geweld en kinderen en jongeren uit probleemgezinnen in landen van de voormalige Sovjet-Unie. Lees hier meer over op de pagina Kindercollecte.

Collecte Werelddiaconaat: Vrouwen versterken in Noord-Kameroen.
De Lutherse Broederkerk in het droge noorden van Kameroen ondersteunt haar gemeenteleden met duurzame landbouw en theologisch onderwijs. Ook is er speciale aandacht voor vrouwen. Vrouwen hebben in Noord-Kameroen een ondergeschikte rol. Ze zijn verantwoordelijk voor het huishouden, het voedsel en de kinderen. Het is lastig om ze bij elkaar te krijgen. En vaak zijn bijeenkomsten te ver om te lopen.

De kerk deelde fietsen uit, zodat de vrouwen zich makkelijker kunnen verplaatsen. De vrouwen leren hoe ze kippen of geiten kunnen houden en hoe ze een goede oogst kunnen krijgen in het droge seizoen. Ze leren het belang van bomen planten en van energiezuinige ovens. Samen staan deze vrouwen sterker. Ze helpen elkaar met de oogst en sparen samen. Daardoor stijgen hun inkomsten. Helpt u mee?

Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl/kameroen. Uw bijdrage voor dit werk is welkom via de collecte in onze kerk. Of maak uw gift over op het rekeningnummer van de Diaconie NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Kameroen. Hartelijk dank!

26 Oct Y Werelddiaconaat Kameroen 31 oktober

Collecte 1 is voor Diaconie.
    Collecte 2 is voor Plaatselijk Kerkelijk Werk.