ds. G. Veldman uit Balkbrug

Van Dedemkerk  |  Dedemsvaart

1e collecte: Plaatselijk kerkelijk werk
2e collecte: Diaconie
3e collecte: Kindercollecte - Kids in Actie; Zorg en onderwijs voor arme kinderen in India, die moeten werken in de textielindustrie. Lees hier meer over op de pagina Kindercollecte.

Het West-Afrikaanse land Ghana is overwegend christelijk, maar in het noorden zijn christenen in de minderheid. Daarom is het belangrijk dat de kerk hier goede leiders heeft, die niet alleen veel bijbelkennis hebben, maar ook investeren in goede contacten tussen christenen en moslims. Het trainingscentrum van de Presbyteriaanse Kerk leidt voorgangers, kerkelijk werkers en jeugdleiders hiervoor op. Veel voorgangers doen dit werk vrijwillig in afgelegen dorpen, waar mensen voor veel uitdagingen staan: de wegen zijn slecht, scholen ver weg, er is te weinig drinkwater. Daarom organiseert de kerk ook alfabetiseringscursussen voor volwassenen en investeert de kerk in werkgelegenheid voor jongeren.

● Voor 25 euro wordt een voorganger met partner een weekend getraind in leiderschap
● Voor 25 euro volgt een voorganger een seminar over christen-moslim relaties
● Voor 65 euro wordt een lekenpredikant 4 zaterdagen getraind

Samen zijn de we de kerk in actie; in Nederland en in Ghana. Helpt u de Presbyteriaanse Kerk in Noord-Ghana om te investeren in mensen en van betekenis te zijn? Steun dit werk via de collecte op 15 augustus of maak een bijdrage over op het rekeningnummer van de Diaconie: NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Noord-Ghana, 15 augustus. Dank u wel!

foto Noord Ghana 15 augustus

Collecte 1 is voor Plaatselijk Kerkelijk Werk,