ds. Peter Lindhout

zondag 30 januari 19:00 - 20:00

Van Dedemkerk  |  Dedemsvaart

Lees hier   onze Nieuwsbrief voor deze zondag.

1e collecte: KIA Werelddiaconaat.
2e collecte: Plaatselijk Kerkelijk Werk..
3e collecte: Kindercollecte - Kerk in Actie: Gezonde zuinige ovens voor Zuid-Afrika. Lees hier meer over op de pagina Kindercollecte.

Goed boeren in een lastig klimaat in Oeganda
In het noorden van Oeganda is het niet makkelijk om voedsel te verbouwen. De regen valt steeds grilliger door de wereldwijde klimaatverandering. Soms is er droogte, soms staan de velden onder water. Samen met de Kerk van Oeganda steunt Kerk in Actie boerengezinnen in hun strijd om het dagelijks bestaan.

Ze leren nieuwe landbouwtechnieken en bewaren hun oogst beter. Ze vormen coöperaties en spaargroepen. Iedereen legt geld in en om de beurt kan iemand het hele bedrag gebruiken voor een grotere (landbouw)investering. Daarmee krijgen boerinnen en boeren de slagkracht om hun productie te verhogen. Ze maken energiezuinige ovens, planten bomen om erosie te voorkomen, leggen visvijvers aan en gaan bijen houden. Dat is goed voor mens èn natuur.

Steunt u boerengezinnen in Noord-Oeganda via de collecte in de kerk? Dan kunnen ze droogte en overstromingen beter het hoofd bieden.  Uw gift kunt u ook overmaken op het rekeningnummer van de Diaconie   NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Werelddiaconaat Oeganda.

Werelddiaconaatcollecte Oeganda

Collecte 1 is voor KIA Werelddiaconaat.
    Collecte 2 is voor Plaatselijk Kerkelijk Werk.