ds. Peter Lindhout

zondag 11 december 09:30 - 10:30

De Antenne  |  Dedemsvaart

Kijk hier live mee met onze kerkdienst. Organist: dhr. Hans Niezink.

1e collecte: Diaconie.
2e collecte: Plaatselijk Kerkelijk Werk.
3e collecte: Kindecollecte: Armoedebestrijding op het platteland in Egypte.

Kindercollecte 4e kwartaal: Kindercollecte 4e kwartaal: De kerk staat op tegen armoede in dorpen in Egypte. Op het uitgestrekte platteland van Egypte is de armoede groot. De werkloosheid is enorm en inwoners hebben nauwelijks toekomstperspectief. BLESS, de diaconale organisatie van de Koptisch-Orthodoxe Kerk, wil de leefomstandigheden in arme dorpen verbeteren door economische ontwikkeling te stimuleren. De armste inwoners krijgen hulp om stroom en water te kunnen betalen en
dorpelingen kunnen een microkrediet aanvragen om een eigen bedrijfje te starten. Dankzij een eigen inkomen, kunnen hun kinderen naar school en vertrekken minder jongeren naar de stad of het buitenland om hun leven op te bouwen. Help je mee om deze kindercollecte tot een succes te maken?

Collecte 1 is voor Diaconie.
    Collecte 2 is voor Plaatselijk Kerkelijk Werk.