ds. B.J. Heusinkveld uit Daarle

Dates
zondag 20 februari 19:00 - 20:00
Van Dedemkerk - Hoofdvaart 5, 7701 JE Dedemsvaart

Lees hier   onze Nieuwsbrief voor deze zondag.

Kijk hier live mee met onze kerkdienst. Organist Hans Niezink.

Collecten

1e collecte: KIA-noodhulp
2e collecte: Plaatselijk Kerkelijk Werk
3e collecte: Kindercollecte - Kerk in Actie: Gezonde zuinige ovens voor Zuid-Afrika.Lees hier meer over op de pagina Kindercollecte.

Diaconiecollecte uitgelicht

Werkgelegenheid voor jongeren in Nepal
Omdat de werkloosheid in Nepal - vooral op het platteland - hoog is, vertrekken veel jongeren naar India, Maleisië of de Golfstaten. Daar zijn de arbeidsomstandigheden slecht en de lonen laag. Veel gezinnen zijn echter afhankelijk van de inkomsten die deze jonge arbeidsmigranten binnenbrengen. Dat werd pijnlijk duidelijk toen veel migranten vanwege de coronapandemie moesten terugkeren naar Nepal: daarmee vielen hun inkomsten in één klap weg.

Samen met lokale partnerorganisaties creëert Kerk in Actie in Nepal nu voor 2500 jongeren werkgelegenheid, zodat zij in hun eigen omgeving een toekomst kunnen opbouwen. De jongeren krijgen bijvoorbeeld een vakopleiding, hulp bij het opstarten van een pluimveebedrijf of naaiatelier of ondersteuning bij het vinden van een stageplek en coaching. Ook worden zij in contact gebracht met afnemers of werkgevers.

Met een gift aan deze collecte geeft u jongeren in Nepal een toekomstperspectief. Van harte aanbevolen! Geeft u ook? Dit kan tijdens de collecte in de kerk, via de GIVT app of u kunt uw bijdrage overmaken op het rekeningnummer van de Diaconie NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v.  Jongeren Nepal.

Je kunt jouw bijdrage op verschillende manieren geven:

• Overmaken op de bankrekeningen: Diaconie, NL30 RABO 0373 713 452 en Plaatselijk Kerkelijk Werk, NL27 RABO 0373 713 215.
  • Overmaken via de Givt-app die je kunt downloaden via www.givtapp.net/download. Geef aan de 3 collectes door na het invullen van een bedrag voor de 1ste collecte, te kiezen voor ‘collecte toevoegen’.
    Collecte 1 is voor KIA-noodhulp
    Collecte 2 is voor Plaatselijk Kerkelijk Werk
    Collecte 3 is voor de Kindercollecte.
  • Heb je de Givt-app al gedownload, dan kun je direct geven via deze link: https://bit.ly/2UkqTBv

Bekijk onderstaand filmpje voor meer uitleg over de Givt-app.