Kinderen & jongeren

Kinderen en jongeren

Alle kinderen en jongeren zijn iedere zondag van harte welkom! Wij bieden ze graag een veilige plek waar ze elkaar en Jezus kunnen leren kennen. Tijdens de kerkdiensten zorgen we voor kinderoppas voor de allerkleinsten en is er Kinderkerk en Tienerkerk voor verschillende leeftijdsgroepen:

Kinderkerk

Kinderen van de basisschool kunnen tijdens de kerkdienst de kerk even uit voor hun eigen Kinderkerk. Tijdens Kinderkerk vertellen we een Bijbelverhaal, die we vaak uit Kind op Zondag voorlezen.

We proberen het verhaal zoveel mogelijk aan te laten sluiten bij de schriftlezingen die in de kerk worden gelezen. Soms zijn er leuke discussies of vergelijken we het Bijbelverhaal met voorbeelden die kinderen zelf mee hebben gemaakt.

Daarna hebben we vaak nog tijd om een spel te doen, of een knutselwerkje, een tekening of puzzel te maken.

Heb je vragen, neem dan contact op.

Oppasdienst

Voor de jongste kinderen van 0 tot 4 jaar is er tijdens de ochtenddiensten oppas. Deze vindt voor De Antenne plaats in de Koterkelder en voor de Van Dedemkerk in het Kruispunt.

Beide ruimtes zijn zo ingericht dat de kinderen hier veilig en gezellig kunnen spelen en slapen. Er zijn altijd minimaal twee oppassers aanwezig.

Tijdens de collecte kunnen de kinderen worden opgehaald, zodat ook zij de zegen aan het einde van de kerkdienst ontvangen.

Heb je vragen, neem dan contact op.

Tienerkerk

Voor tieners uit de klassen 1, 2, en 3 van het voorgezet onderwijs, is er regelmatig Tienerkerk. We gaan dan voor de preek de kerk uit en komen na de preek weer terug in de dienst.

Samen hebben we dan tijd en ruimte om gezellig bij elkaar te zijn, te delen wat ons bezighoudt en te luisteren naar elkaar. Daarin proberen we samen ook te zoeken naar de liefde van God.

Tienerkerk is op dezelfde zondagen als de basiscatechese, dus in de ochtenddienst. Data worden bekend gemaakt in de Samenspraak. Voel je welkom!

Wil je meer weten over Tienerkerk? Neem dan contact op.

• Kindercollecte

Wat is de kindercollecte?

De kindercollecte valt onder de jeugddiaconie en ieder kwartaal is de kindercollecte in de kerkdiensten, bestemd voor 1 doel. Komend jaar gaan we op weg met Duif Rainbow van Kids in Actie. Hij vliegt de hele wereld over en komt terug met verhalen van kinderen ver weg en dichtbij.

Wil je weten wie Duif Rainbow is? Kijk hier:

We hebben ieder kwartaal leuke nieuwe filmpjes met duivenpost en hier vind je de keurplaat die hoort bij de kindercollecte van het 1e kwartaal.

Wat is het doel van de kindercollecte?

In het noorden van Oeganda is het niet makkelijk om voedsel te verbouwen. De regen valt steeds grilliger door de wereldwijde klimaatverandering. Soms is er droogte, soms staan de velden onder water.

Samen met de Kerk van Oeganda steunt Kerk in Actie boerengezinnen in hun strijd om het dagelijks bestaan. Ze leren nieuwe landbouwtechnieken en bewaren hun oogst beter. Ze vormen coöperaties en spaargroepen. Iedereen legt geld in en om de beurt kan iemand het hele bedrag gebruiken voor een grotere (landbouw) investering. Daarmee krijgen boerinnen en boeren de slagkracht om hun productie te verhogen. Ze maken energiezuinige ovens, planten bomen om erosie te voorkomen, leggen visvijvers aan en gaan bijen houden. Dat is goed voor mens èn natuur.

Help mee om deze kindercollecte tot een succes te maken! Dat kan door te geven aan de kindercollecte in de kerk of door een bijdrage over te maken op het rekeningnummer van de diaconie NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Kindercollecte Oeganda.

Steun dit werk

U kunt dit werk steunen via de kindercollecte in de kerk of door uw bijdrage over te maken op rekening NL 30 RABO 0373713452 van de Diaconie, o.v.v. Kindercollecte Zuid-Afrika.