ds. Jonathan Zondag

zondag 17 maart 09:30 - 10:30
De Antenne - Hoofdvaart 5, 7701 JE Dedemsvaart

Kijk hier live mee met onze kerkdienst. Pianist: dhr. Luco Hans.

Liturgie

Thema "Wachten". We zingen: Psalm 27: 1 en 7, Wacht op de Heer (Sela), HH 546, HH 275, lied 990: 1,2,4 en 6, lied 558: 1, 2,3 en 6, HH 321, ELB 466, lied 55; Schriftlezingen: Micha 4:1-5 en Mattheus 26: 46-56.

1e collecte: Doel kindercollecte.
2e collecte: PKW.
3e collecte: Kindercollecte: noodhulp Oost-Afrika.

Diaconie collecte en kindercollecte uitgelicht

Zambia - Maatjes voor gezinnen zonder ouders. Vandaag collecteert de diaconie, net als de kindercollecte, voor Zambia. Meer dan 20.000 gezinnen in Zambia zijn ouderloos, met kinderen onder de 18 jaar als gezinshoofd. Lange tijd zorgden opa’s en oma’s voor deze kinderen, nadat hun ouders aan aids overleden. Maar als die ook overlijden, staan veel weeskinderen er alleen voor. Het kind dat gezinshoofd is moet zelf het huishouden doen, moet voor inkomen zorgen, moet de andere broertjes en zusjes onderhouden. Hun eigen toekomst valt in duigen. Het lukt hen niet om schoolkosten te betalen (voor schoolmaterialen en schooluniform), ze hebben ook geen tijd om naar school te gaan. Ze leven vaak in extreme armoede. Ze werken als dienstmeisje, metselaar, visser, dagloner of verkopen iets op straat. Meisjes belanden geregeld in de prostitutie.

De Raad van Kerken in Zambia stimuleert kerken om naar deze kinderen om te kijken. Dat gebeurt namelijk niet vanzelf, omdat men deze kinderen mijdt vanwege hun aids achtergrond. Inmiddels hebben kerkelijke vrijwilligers 500 kind-gezinnen onder hun hoede genomen. Daarnaast worden 75 kinderen die gezinshoofd zijn ook getraind en materieel ondersteund, zodat ze in staat zijn hun gezin te runnen en een opleiding af te maken.

Geef in de collecte in de kerk of maak uw gift over op het rekeningnummer van de diaconie NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Kindercollecte Zambia.

Collecte 1 is voor Doel kindercollecte.
    Collecte 2 is voor PKW.