ds. Jonathan Zondag - Paasmaandag

maandag 1 april 09:30 - 10:30
De Antenne - Hoofdvaart 5, 7701 JE Dedemsvaart

Kijk hier live mee met onze kerkdienst. Organist: dhr. Nico Aalberts.

Op deze dag houden we om 9.30 uur een korte gezinsdienst in de Antenne.

We zingen een aantal bekende kinderpaasliederen en we doen een preekbingo. Daarna kun je knutselen en ook voor de groten is er iets leuks te
doen.

1e collecte: Diaconie.
2e collecte: PKW.
3e collecte: Kindercollecte: Noodhulp en rampenpreventie in Ethiopië.

Kindercollecte uitgelicht

In ons waterrijke Nederland krijgen we de laatste jaren steeds vakerte maken met droogte. Voor ons uitzonderlijke situaties, die tot discussie leiden. In Ethiopië zijn ze droogte van oudsher gewend en zijn dit soort gesprekken aan de orde van de dag. Zeker nu het klimaat verandert en de regen onregelmatiger valt.

Ethiopische partners van Kerk in Actie leren boeren en boerinnen om beter voorbereid te zijn op de gevolgen van de klimaatverandering:
• ze leren over irrigatie en het behoud van vruchtbare grond;
• ze krijgen zaden die goed tegen droogte kunnen en leren hoe ze die
moeten verbouwen;
• ze leren geld sparen en verdienen met kleine handeltjes;
• ze worden gewaarschuwd voor extreme droogte en hevige regen, zodat ze weten wanneer ze het beste kunnen planten en oogsten.

Maar regelmatig is er in bepaalde delen toch ook noodhulp nodig. Dat is op dit moment weer het geval. In Ethiopië, Kenia en Somalië dreigt hongersnood voor miljoenen mensen. Het is in 40 jaar niet zo droog geweest. Mede dankzij de opbrengst van de kindercollecte in het 2e kwartaal voor noodhulp en rampenpreventie kan Kerk in Actie voedsel en water uitdelen aan de meest kwetsbaren in Ethiopië en Kenia. En daarnaast gezinnen in Ethiopië blijven voorbereiden op de klimaatverandering om noodhulp te voorkomen.

Geef aan de kindercollecte of maak uw gift over op het
rekeningnummer van de diaconie NL30 RABO 0373 713 452 o.v.v. Kindercollecte Ethiopië.

Collecte 1 is voor Diaconie.
    Collecte 2 is voor PKW.